28
juuli
Off

Klaperjahi treeninglaager 2020

toimub 06-09.08.2020 Nõo vallas Lagujal.

Tähelepanu kallid „Klaperjahi“ sõbrad ja off-roadi huvilised nii professionaalsete sõitjate kui aktiivsete kaasaelajate näol!
Seoses tänavu maailma tabanud pandeemiaga (Covid-19) ning sellega kaasnenud regulatsioonidega otsustati EAL 4×4 alaliidu poolt ära jätta sarjavõistlused ringrajadistsipliinides ning jätta välja andmata meistritiitlid ET1 ja ET2 võistlusklassides. Seoses sellega jääb ära ka „Klaperjaht 2020“ maasturite kestvussõit, kuna korraldusmeeskond ei saa tagada osavõtupiirangutest tulenevaid turva- ja hügieeninõuetest kinnipidamist.

Samas oleme otsustanud pakkuda off-road kestvussõidu sportlastele ja fännidele meeldivat ajaviidet „Klaperjahi treeninglaager 2020“ nimelise ürituse näol. Nimetatud üritus on registreeritud EAL 4×4 alaliidus ametliku treeninguna ning kohale võivad tulla kõik, kes soovivad katsetada oma maastikuvõimekat sõidukit või peavad lugu off-road sõidukite vaatemängulisest liikumisest maastikul. Samuti võivad kohale tulla huvilised, kel meeldib eelmainitud seltskonnaga koos aega veeta. Sest kui otsiksime sellele üritusele veel mingit rahvapärasemat nimetust, siis võiks selleks olla ka „Off-road sõprade suvepäevad“ vms.

„Klaperjahi treeninglaager“ sarnaneb korralduselt paljuski iga-aastasele „Klaperjahile“ – kohapeal on toitlustamine, välikäimlad, telklaager, mürisevad masinad, tulemusi koostab kohtunikekogu, korda valvab turvateenistus ja kõik saavad loodetavasti oma mällu kirjutada meeldiva ajaviitemälestuse. Kuid on ka veidi kõrvalekaldeid tavatraditsioonidest.
Sõitude tulemusel ja paremusjärjestusel pole suurt tähtsust (juba vanasti öeldi, et tähtis pole võit, vaid osavõtt.. ), sest tiitleid me ei jaga. Samas, õla paneb alla CF Moto ning igasugune paremusjärjestus saab ikkagi karikatega pärjatud, nii et mälestusi üritusest jääb nii emotsionaalseid kui ka ainelisi.
Lisaks on rohkem mõeldud kõikide kohaletulnute ajaveetmisvõimaluste peale:
– reedest pühapäevani saab osaleda maalikoolitusel, mida viivad läbi professionaalsed kunstnikud Sven Saag ja Katrin Valdre. Eks ole tavaliselt maalitud lilli, muru, juurikaid, loomi, loodust ja linnu… aga seekord on rõhk mittetraditsioonilisel ainesel, võib olla ka veidi mudastel meestel/naistel ja masinatel;
– reede õhtul saavad kõik huvilised startida öisele orienteerumisrajale;
– korraldatakse rahvaspordi sugemetega jõukatsumisi, nagu köievedu, mingi asja vise jne;
– lastele toimuvad samuti jõukohased liikumismängud ning teatevõistlused;
– õhtuti saab teha lõket ning istuda seltskondlikult koos lõkke ümber ja vanade eestlaste kombel lauluviise jöriseda;
– Telgis näitame õhtuti ajaloohõngulisi videomälestusi (nt sajandialguse maasturiüritustest);
– ja ilmselt toimub veel mitmeid asju, mida siinkohal veel ei maini …

Järgnevaga toome ära ka treeninglaagri ametliku ajakava, mida on kõigi osaliste ettepanekul võimalik ka kohapeal „tuunida“.

Ajakava:

Neljapäev 06.08
12.00 Kogunemine, registreerimine, treeningplaanide koostamine, instrueerimine ja radadega tutvumine, telklaagri püstitamine
18.00 – Õhtusöök ja sellele järgnev meelelahutusprogramm

Reede 07.08
O9.00 Laagri äratus, hommikusöök
10.00 – 12.00 Tehniline kontroll ja instruktaaž
12.00 – 18.00 Treeningsõidud vastavalt treeningplaanile
18.00 – Õhtusöök ja sellele järgnev meelelahutusprogramm
19.00 – Orienteerumisseikluse sissejuhatus ja start

Laupäev 08.08
O9.00 Laagri äratus, hommikusöök
10.00 – 12.00 Tehniline kontroll ja instruktaaz
10.00 – 18.00 Treeningsõidud vastavalt treeningplaanile
18.00 – Õhtusöök ja sellele jätkuv meelelahutusprogramm

Pühapäev 09.08
O9.00 Laagri äratus, hommikusöök
10.00 – 12.00 Tehniline kontroll ja instruktaaž
10.00 – 16.00 Treeningsõidud vastavalt treeningplaanile
16.00 – 17.00 õhtusöök ning lõpetamine

Nii nagu kõigil auto- ja motospordiüritustel on ka maasturite treeninglaagril suurendatud risk, kuigi selle ürituse peamine idee on liikumine raskesti läbitaval trassil ja kiirused on kõige huvitavamates ja ootamatutes kohtades pea olematud (kuni 20 km/h). Järgnevalt toome ära peamised punktid, kuidas riske minimeerida.
*Raja trass on enamjaolt tähistatud lintidega, et eraldada publikut raja trassist ohutuma kauguseni.
*Kommentaator annab teavet kõrvaltvaatajatele elementaarsetest ohutusnõuetest rajaäärseks jälgimiseks, needsamad nõuded on ära toodud ka infotahvlitel ning „Klaperjahi“ kodulehel.
*Rajale on laiali paigutatud rajakohtunikud ja turvatöötajad, kes on varustatud vilede ning raadiosaatjatega, et jälgida ohlikemates ja põnevamates kohtades sündmuste käiku, pealtvaatajate käitumist ning tagada turvalisus.
*Treeningkeskuses on kohal „Eesti Punase Risti“ selts ja tuletõrjeauto.
*Treeningraja erinevate elementide lähedale on rajatud nn „Service road“ – teenindustee, mida mööda on korraldusmeeskonna transpordivahenditel ligipääs erinevate rajapunktideni.
*Treeningrajal ja treeningala keskuses valitseb reegel, et liigub ringi ainult hädavajalik korraldustehnika ning (kindla korra järgi!) võistlusrajale ja tagasi liikuvad treeningmasinad. . See tagab olukorra, et pealtvaatajate ja eriti hullavate laste vahel ei sõida ükski sõiduk, kui selleks pole vajadust korralduse raames. Korraldusega seotud autod, mis liiguvad selles alas, on instrueeritud liikuma ohutul kiirusel.
*Korralduse turvalisuse eest seisab hea umbes 20-liikmeline turva- ja kohtunikemeeskond ning umbes 10-liikmeline korraldustiim.

Parkimine on korraldatud treeninglaagri keskuses heinamaal (katastritunnus 52801:012:0466), kus asub treeninglaagri keskus, osalejate parkla ning telklaala.

Treeninglaagrisse sissepääs on tasuline.
Eelregistreerimise osalustasud on järgmised:
treeningauto osavõtumaks (sisaldab 2 meeskonnaliiget) on 50 €
treening ATV/Enduro/UTV osavõtumaks (sisaldab ühte meeskonnaliiget) on 30 €
Lisa meeskonnaliikme osalus on 10 €
Fänni osalus on 10 €
Hinnad kehtivad ettemaksu korral, koha pealsed hinnad on kallimad

Lugupidamisega
Treeninglaagri peakorraldaja
Vaiko Püttsepp
503 5039