BK 3. etapp Kurland 2006
Kurland 2006
Baltimere 4×4 karikavõistluse 3. etapp
Baltimere 4×4 karikavõistluse 3. etapp toimus 20. ja 21. mail Lätis Kuldiga rajoonis, (u.140km Riiast edelas)
Eesti Maastikusõitjate au oli Lätis kaitsmas koguni 8 võistkonda. Arvukaimalt oli esindatud võistlusklass TR-1, kus stardirivis 5 võistkonda , TR-2 kaks võistkonda ning ATV klass oli esindatud ühe osalejaga. Kõikides klassides kokku osales 70 võistkonda.
Võistlus koosnes võstlusklassile TR-1 kolmest ning võistlusklassidele TR-2; TR-3; OPEN ja ATV neljast lisakatsest. TR-1 esimene võistluspäev algas karjääri orienteerumisega, kus võistkonnad pidid 1 tunni jooksul leidma ja pildistama maksimumarvu kontrollpunkte ning edasi siirduti 7 tunnise kontrollajaga orienteerumiskatsele. Esimesel päeval tegid eesti võistkonnad väga tugeva esituse, hõivates BS4x4C arvestuses kolm kõrgemat kohta, liidriks tõusis võistkond Carservice, tema järel platseerusid Kullamäe ja Maasturid. Võistlusklassid TR-2; TR-3; OPEN ja ATV alustasid oma esimest võistlus päeva 1 tunnise kontrollajaga krossiga, mille 1,5 km pikkune rada oli maha märgitud selliselt, et ühte jõge tuli ületada 4 korda ja kaldad olid ,,meeldivalt” järsud. TR-2-s tegi kiiret sõitu võistkond D-90, kes selle katse ka võitis, kuid paraku üritasid nad viimasel ringil jõest väljudes väikest õhulendu sooritada, mille tulemusena lõpetas nende võistlusauto esisild töölepingu. Krossirada ei jätnud pealtvaatajaid ka seekord ilma teravate elamusteta kui samas D-90-le saatuslikuks saanud kaldal lätlane Edgars Zakis oma võistlusauto keset jõge tagaotsale parkis. Pärast krossi tuli võistlusklassidel TR-2; TR-3; OPEN ja ATV läbida 1 tunnise kontrollajaga LK karjääris ja seejärel starditi 5 tunnise kontrollajaga orienteerumisele. Esimese võistluspäeva lõpuks oli võistlusklassis TR-2 Star Team neljandal kohal ning teise katse vahele jätnud ja vaid tagaveoga orienteerumisetapile startinud D-90 seitsmes. ATV-de arvestuses oli end liidriks sõitnud Seppo Taniel.
Teise võistluspäeva hommikuks oli taevas end pilve sättinud ja vihmakraani lahti keeranud, kõigil võistlusklassidel oli aga läbida viimame orienteerumise LK. Asja tegi võistlusklassile TR-1 eriti huvitavaks asjaolu, et starditi võtma samu KP-e mida nn suured klassid olid eelmisel päeval võtnud ja ligipääsemise osadele KP-le üsna huvitavaks teinud. TR-2; TR-3; OPEN ja ATV siirdusid aga vallutama punkte mida 34 TR-1 autot oli esimesel päeval ,,sissesõitnud”. Tehnikajumal, kes juba esimesel päeval oli Urmas Lombi autot kurja pilguga vaadanud, leidis teisel päeval üles ka Kullamäe võistkonna Suzuki ja lisaks rattalaagrile purunes neil tagumine vedru, mis nad edasises konkurentsi tihedas võitluses pealtvaatajateks jättis.
Õhtul kella viieks olid aga tibud loetud ja eestlastel põhjust rõõmu tunda. Võistlusklassis TR-1 võttis BS4x4C arvestuses võidu Carservice koosseisus Vahur Romet, Ermi Peets, Teele Peets, Reimo Kosk. Teise koha saavutas Maasturid Toomas Kärp, Are Vest, Margus Põldemaa, viiendana lõpetas Kullamäe Madis Agur, Andi Lõhmus, seitsmes Ratturid Arto Künnaps, Gunnar Obolenski, Kairi Heinaru-Künnaps ja kaheksas 3F&N Urmas Lomp, Urvo Männama. Võistlusklassis TR-2 suutis Star Team koosseisus Alvar Tähe, Maire Midri, Marko Ohtla tänu teise päeva heale sõidule tõusta BS4x4C arvestuses kolmandale kohale, D-90 Andres Palotu, Härmo Väljaste, Priit Pommer kes südilt andsid endast ja oma tagaveolisest Defendrist maksimumi, pidid leppima seitsmenda kohaga. ATV klassis ei olnud Seppo Tanielil seekord õnne, ilmataat suutis tema rajalegendi nõnda märjaks kasta, et katse finišipaika sealt enam välja lugeda ei õnnestunud ja mandaadis pilte ära andes selgus, et ajakaardil puudus kohtuniku märge ja viimane katse jäeti arvestamata.
Peab tunnistama , et lätlastel on õnnestunud leida väga hea piirkond offroad võistluste korraldamiseks. Laagripaik oli vanast veskist ehitatud puhkekeskuse juures paisjärve kaldal. Orienteerumispiirkondadesse märgitud KP-id olid mitte ülearu rasked, kuid vahelduva maastikuga kraavid, sihid, savi, turvas ja eeldasid kohati päris korralikku lähenemisstrateegiat. Võistluse üldine korraldus oli tasemel ja hoolimata korraldajatelegi üllatusena tulnud osavõtjate arvust suuri viivitusi ajakavas ei olnud. Kohtunike ja mandaadi töö oli tasemel ja kuna pildid üritati võimalusel kohe koos võistlejaga üle vaadata ning tabelisse kanda, oli tulemuste avaldamise kiirus hea. Väga korralikult olid vormistatud võistluse materialid, mis võistlejaile jagati, need sisaldasid lisaks juhendile ja võistluste ajakavale ka korralikke värvilisi piirkonna kaarte, kus märgitud kõik KP-d ja üldine kaart, kus kirjas katsete asukohad. Kokkuvõtteks võib öelda, et tegemist oli väga hästi korraldatud võistlusega huvitavas rajoonis.