Ladoga 2006
Tänavusel Ladoga Trophyl osaleb Eestist rohkem võistlejaid kui kunagi varem. Koduste fännide ja kaasaelajate elu lihtsustamiseks vahendame Eesti võistlejate tulemusi nii operatiivselt, kui värsket infot saame.
Katse 1 (SU-1)
TR1
Vahur Romet, Ermi Peets – 4. koht, kaotus 1. kohale 46 min
Anto Raudväli, Priit Sildma – 12. koht
Margus Rohtla, Andrus Sipsaka – 16. koht
Viido Laane, Ain Krondel – 17. koht
Urmas Lomp, Vello Ruhno – kontrollaeg ületatud
Imre Heinsaar, Toomas Kärp – kontrollaeg ületatud
TR2
Alvar Tähe, Marko Ohtla – kontrollaeg ületatud
TR3
Oliver Šults, Jako Kaasik – 1. koht, edu järgmise ees 30 min
Proto
Priit Aus, Indrek Tults – 3. koht, kaotus võitjale 10 min
Erik Metsis, Lauri Liipa – 4. koht, kaotus 3. kohale 58 sek
Marko Tamm, Urvo Männamaa – 12. koht
ATV
Konstantin Deksnis – 3.koht, kaotus võitjale 25 min
Ando Meltsas – 4. koht
Vahuri ja Ermi kommentaar SU-1-le oli, et nad pole varem kunagi Ladogal ühtegi nii rasket etappi sõitnud. Imre ja Urmas üritasid teel SU-1-e starti "Aleskit teha" e. lõigata, keerasid ära ühe teeotsa enne õiget ja sattusid mingisse ülisalajasse sõjaväe ossa, kus neid arreteeriti, kuulati üle nii sõjaväeosas kui kohalikus miilitsas ja peale arvutute seletuskirjade kirjutamist uuesti vabaks lasti. Tänu seiklustele militaristidega, ei saanud nad esimesel päeval startida ja said seega maksimumaja, küll saavad nad aga jätkata võistlemist. Oliveri ja Jako eredaim elamus SU-1-lt oli sõidult kanalis, kui snorkli otsast jäi puudu veel 5 cm, mispeale otsustati auto seisma jätta ja seisva mootoriga auto vintsida kaldale, kus jätkati edukalt võistlust.
Katse 2 (SU-2)
Kuna enne SU-2 starti unustati võistlejaile jagada olulist infot kontrollpunktide läbimise märkimiseks, mida polnud kirjas ka reglemendis ja osa ekipaaže tegi märke legendi, osad aga mitte, siis pole siiani veel kindlat otsust, kas see etapp üldse arvesse läheb. Seega pole ka selle etapi tulemusi. Oliveri kommentaar, et muidu oli etapp huvitav, kuid tegid oriebteerumisvea, mispeale sattusid ekslema koos ühe vene ekipaažiga sohu, kus lähim vintsimispuu olla olnud 3 km kaugusel.
Esimese päeva etappide raskuse kokkuvõtteks ütles Oliver, et 11-st startinud TR 3 klassi autost sai aja kirja ainult 3.
TÄIENDUS:
SU-2 tulemused said 05.06.06. seisuga kirja
TR-1 mitte ükski ekipaaž,
TR-2 7 ekipaaži, nende seas Tähe/Ohtla 3.koha, kaotades võitjale 5 min.
TR-3 mitte ükski ekipaaž
Proto 1 ekipaaž – esikohal olevad venelased
ATV 1 paar, Deksnis/Meltsas lõpp-protokollis puudusid
Katse 3 (SU-3)
TÄIENDATUD!
TR 1
Vahur Romet, Ermi Peets – 4.koht, kaotus võitjale 30 min
Imre Heinsaar, Toomas Kärp – 8.koht, kaotus võitjale 1h ja 8 min
Urmas Lomp, Vello Ruhno – 14.koht, kaotus võitjale 2h ja 1min
Margus Rohtla, Andrus Sipsaka – 17.koht, kaotus 2h 25min
Viido Laane, Ain Krondel – 18.koht, kaotus 2h34min
Anto Raudväli, Priit Sildma – 22.koht, kaotus 3h6min
TR 2
Alvar Tähe, Marko Ohtla – 3.koht, kaotus 26min
TR 3
Oliver Šults ja Jako Kaasik 1.koht, edu 33min
Proto
Erik Metsis, Lauri Liipa – 4.koht, kaotus 1h34min
Priit Aus, Indrek Tults – 5.koht, kaotus 1h38min
Marko Tamm, Urvo Männamaa – 7.koht, kaotus 2h4min
ATV
Deksnis/Meltsas lõpp-protokollist puudusid
Katse 4 (SU-4)
SU -4 oli öine legendi järgi orienteerumine. Vahuri sõnul 63 km kihutamist kuiva metsa all piki liivaseid sihte ja tuletõkke kraave. Edu oli neil kel paigaldatud "Trip Computer" ja hästi raske jalg. Lõhuti ohtralt rehve – teada olevalt Tamm/Männamaa ühe ja Šults/Kaasik kaks rehvi, Aus/Tults said lahti tagasilla "tjaagast", Lomp/Ruhno, Tamm/Männamaa ja Metsis/Liipa said hulga trahve kontrollpunktide mitte märkimise eest. Tulemusi veel pole, edastme need niipea kui laekuvad.
Katse 5 (SU-5)
TR 1
Heinsaar/Kärp – 3.koht
Romet/Peets – 5.koht
Lomp/Ruhno – 7.koht
Raudväli/Sildma – 9.koht
Laane/Krondel 12.koht
TR 2
Tähe/Ohtla – 5.koht
TR 3
Šults/Kaasik – 2.koht
Proto
Metsis/Liipa – 5.koht
Tamm/Männamaa – 6.koht
Aus/Tults – 9.koht
Vahuri sõnul on kuuldused, et vett on vähe ja sood on kõvad nagu asfalt ilmselgelt liialdatud. Katsel oli palju sood, kusagil lõhkusid kännu otsas vedru pealehe. Laane/Krondel olla lõhkunud ühe amordi. Aus/Tults jõid telefonikõne ajal laagris viina ja vaatasid kuidas võistlusauto plokikaane tihend eemaldub, et homme saaks Piiterist kulleriga uue tihendi. Suutsid küll omal jõul SU lõpetada, kuid laagrisse lükkasid enda ees köie otsas Kasu+’i. Priidu kommentaari järgi liiguvad sel aastal venelased arusaamatult kiiresti. TR 3-s Oliver juhib tunniga ja 7-st startinud autost on rivis veel vaid 3. Protos hetkel järel 13 masinat. Protos ja TR 1-s esikohtadel olevad venelased libisevad iga etapiga järjest rohkem eest ära ja vahed suurenevad, eriti "tänu" SU-2 ebaedule.
Katse 6 (SU-6) Pljaznaja i djunnaja
Katse 7 (SU-7)
Katse 8 (SU-8)
Kuna Ladoga üleval otsas pole enamasti GSM levi või on see väga katkendlik, siis on ka info võistlejailt väga lünklik. Täna õnnesus hetkeks tabada Priit, kelle auto mootor oli teel SU-8 starti lõpetanud ennetähtaegselt töölepingu. Nüüd osutavad nad saateteenust Kasu+ tiimile. Priit lubas Urvole tänaseks sünnipäevaks ka tordi küpsetada. Õnnitlused meiegi poolt. Hetkekes saime toru otsa ka Ermi, kes ütles, et nad olid SU-8 TR-1-s võitnud, kuid see oli nii napp, et üldpilti oluliselt ei mõjutanud. Nüüdseks on ka Ladoga ametlikul kodulehel tehtud parandused ja info peaks seal enam-vähem tõene olema, seega täpseid tulemusi saab näha sealt.
Katse 9 (SU-9)
TR-3 ja Proto olid Lauri sõnul hull uputamine. Oliver oli uppunud kuid aidati välja, hiljem aga lõhkus kusagil õlifiltri, sai teiste abiga rajalt laagrisse, kuid etapi aega kirja ei saanud. Oliveri abistamisel olid Kasu-l mingid juhtmed põlema läinud ja seega jäi neil SU-10 remondi tõttu vahele.
Katse 10 (SU-10)
Vahuri ja Ermi võistlslusauto vintsil põles maha vintsirelee kuid nad
suutsid siiski oma auto emakese maa embusest kätte saada ja katse lõpetada.
Paraku kogunes ,,tänu" sellele veel u.10 minutit kaotust lisaks. Homsele
viimasele etapile lähevad kindla peale oma kolmandat kohta hoidma.
Tevalo meeskonna MB ei soostunud starter korralikult töötama ja neil tuli
etapp vahele jätta.
Teiste võistlusklassis Sport-1 võistlevate Eesti meeskondade kohta oli
hetkel teada, et nad on etapi läbinud.
Võistluse kodulehelt on lugeda, et head sõitu teevad ka ATV klassis Eestit
esindavad Konstantin Deksnis ja Ando Meltsas kes on tõusnud teisele kohale.
Lõpptulemused ja kokkuvõtlikud kommentaarid
Sport -1 (TR 1)
Romet/Peets 2. koht
Heinsaar/Kärp 6. koht
Raudväli/Sildma kohta ei tea
Laane/Krondel 15. koht
Lomp/Ruhno 9. koht
Sipsaka/Rohtla 19. koht
Seoses segadustega viimase katsel on veel tänagi kolmandast kohast
allapoole tulemused teadmata ja ülalduodud on esialgsed tulemused. Nimelt
määrati 5 meeskonnale osalustasuga võrdne rahatrahv trassist kõrvale
kaldumise eest. Palju meeskondi selle ära maksis pole teada ja tänu sellele
tuleb lõpliku infot veel oodata. Samuti valvati viimasel katsel usinasti
võistlejate vintsitrossi kinnitamist ja nii mõnelgi tuli tasuda 100 USD
liiga kõrgele puukülge pandud puukaitse vöö eest nn ökoloogia trahvi.
Kommentaarid:
Ermi - Üldisel võib rahule jääda, segadused viimasel katsel ja makstud
trahv jäävad küll pisut hinge kraapima aga lõpp hea kõi hea.
Imre - jäime võistlusega üldiselt rahule. Lemmikud olid loomulikult
rasked katsed kus ennast ja auto sai maksimaalselt proovile panna. Kindlasti
oli üheks teravamaks elamuseks esimesel päeval salajasele raketiväe
polügoonile sattumine ja seda viisil mida oskasime kõigevähem oodata. St
Peterburi ümbruses nimelt käib väga kõva teeehitus ja meie kaart ja olemas
olevad teed kokku ei sobinud, valisime siis Gen.Staabi kaardilt ilusa punase
tee (tähistab asfalt teed) ja hakkasime liikuma. Ühel hetkel avastasime
ennest tõkkepuu tagant ja õnnetuseks sealt poolt kus tavaliselt
territooriumilt väjutakse. Kurja kuulutavaks muutus asi kui KP-st astus
välja alampolkovniku auastmes sõjaväelane (tavaliselt on sellise tööpeal
seersant). Lõpliku viimistluse Eesti spioonide tabamisele andsid veel Urmas
ja Vello kes oma võistlusautoga viie minuti pärast samase kohta jõudsid.
Paraku olid nad aga kõik oma dokumendid kenasti tehnilise abi autosse
pakkinud.Selle peale tuli ,,kõrgemalt" käsk tundamatud FSB kontrolli ja
Eesti luurajate kartuses kinni pidada. Pärast väeosa külastamist anti
,,spioonid" miilitsale üle kes meid lõpuks korraldajale üle andis. Paraku
kestis meie seiklus aga piisavalt kaua ja pääsemise ajaks oli esimese katse
start juba suletud.
Viido - Meie meeskond jäi käiguga väga rahule puhkas veidi ja prooviks
uuesti.
Anto - jäin üritusega rahule, eesmärk oli kõik katsed sõita ja lõpetada
ning see eesmärk sai 100% täidetud. Tehnikaga oli suuremaid ja väiksemaid
probleeme juba esimesel katsel kus lahtitulnud pidurisuporti kinnituspolt
suutis blokeerida esiratta ja lõpetada pooltelje eluküünla. Teisel katsel
tegime navigeerimisvea ja võitlesime soost pääsemise nimel 2 pikka tundi.
Viimasel katsel otsustas meie võistlusauto bensiinipump töötada ainult
puhkepausidega ja kuna võistlejaid trassil kontrollaja pikendamisest 5-lt
tunnilt 7-le ei teavitatud ei osanud kiirustada ning uuest kontrollajast
jäime napilt välja.
Andrus - Ise kodus, auto kodus (küll vaid teise käiguga), mida sa hing veel
ihkad. Esimene aasta oli meile tõsine kogemuste hankimise aasta. Saime
teada, et MB-ga venemaa soid läbida on ikka tõsine kuid ületatav katsumus.
Kustumatu mulje jätab siiski Venemaale omane määramatus kus viimase raske
katse trassi muutusest ja tund aega varasemast stardiajast ja uuest stardi
paigast teatati alles kell 12 öösel. Tagatipuks leidis 300 meetrit enne
viimase katse lõppu mingi roigas ülesse meie võistlusauto bensiinipaagi ja
augustas selle korralikult. Kuna läbida oli paraku üks vastik auk ja kõigil
aeg kohe kohe lõppemas ei jäänud meil muud üle kui jalgsimatk tehniliseabi
autoni ja kanistriga tagasi trassile paraku küll läks selle nahka
kontrollaega jõudmine.
Sport -2 (TR-2)
Tähe/Ohtla 5. koht
Viimasel katsel loobus töötamast võistlusauto süütepool ja kontrollaega ei
jõudnud.
Sport -3 (TR-3)
Šults/Kaasik 2. koht
Kommentaarid:
Oliver - rajad olid mõnusalt rasked kuid olin valmis veel hullemaks. Kõige
tervamaks elamuseks oli katse kus kõigepealt soojõkke ära uppusime ja tänu
Erikul kaasas olnud käivitusjuhtmetele auto uuesti käima saime. Sellega meie
ebaõnn paraku ei lõppenud, ühest teel olnud august tekkinud löök oli
sedavõrd tugev, et esisild purustas õlifiltri korpuse ja omal jalal edasi
jõudmine ei olnud enam võimalik. Meid aitama asunud Kasu+ meeskonna autol aga
läksid mõneajase sikutamise järel kärssama mootori aju juhtmed ning
laagrisse jõudsime inglase Jez Goodwin`i võistlusauto sikutamisel. Nädalane
võistlus on siiski tehnikale ja meeskonnale üpris raske.
Proto
Metsis/Liipa 4. koht
Tamm/Männamaa
Aus/Tults
Kommentaarid:
Erik - Konkurents oli sellel aastal äärmisel tihe, venelased on ikka
igasugu aparaate valmis ehitanud. Meie sõit läks sellel aastal kahjuks öise
orienteerumise nahka kust kogunes võrreldes kokkurentidega kaotust üle 4
tunni ja seda paraku ainunlt sõiduga enam tagasi võita polnud võimalik. Head
meelt tegi aga see, et autoga suuremaid probleeme polnud kui mitte arvestada
ühte käigukasti laagrit mis juba pärast teist katset hakkas koledat häält
tegema kuid teenis meid siiski võistluse lõpuni.
ATV
Deksinis /Meltsas 2. koht
Õnnitleme meeskondi kes suutsid sellel aastal poodiumile jõuda ja ka neid
kes selle katsumuse edukalt läbida.