Kiivrite nõuded ja kasutamise kord
Kiivri kasutamine
Kiivri kandmise kohustus määratletakse võistlusjuhendiga. Võistlustel või võistluse lisakatsetel, kus on võistluse juhendi või bülletääniga sätestatud kiivri kandmise kohustus, peavad võistlejad kandma kiivrit vastavalt kas kogu võistlussõidu või lisakatse läbimise/sooritamise kestel. Võistlustel kus võistluse juhend kiivri kasutamist ei sätesta, on kiivri kasutamine soovituslik. Kasutamise ajal peab kiiver olema kinnirihmatud ja nõuetele vastav.
Puhas kiiver tuleb nõuetele vastavuse kontrolliks esitada võistluste tehnilisele komisjonile.
Nõuded kiivrile
Kiiver peab vastama ühele järgnevatest standarditest ja alljärgnevatele nõuetele:
Standardid:
• DOT (FMVSS 218)
• ECE 22.05
• Snell SA2010, SA2015, M2010, M2015, SA2010, SA2015
• EN1077
• EN1078
• Snell B90
• ASTM 2040
• FIA homologeering (võib olla aegunud)
Nõuded:
• Pea peab olema täielikult kaetud kiivriga samasse komplekti kuuluva polstriga ja kiivrikoorikuga. Näidis nr 1, 2, 3, 4
• Kiivri koorik ja sisu peavad olema terved, ilma pragudeta ja rebenditeta
• Kiivri kooriku ja voodri vahel peab olema turvapolsterdus mis peab olema valmistud vahtplastist, paksusega minimaalselt 18mm
Lubatud:
• Kiivri värvimine
• Side, valgustuse, kaamera ja nende kinnitusvahendite kiivrile lisamine, selliselt, et ei kahjustata kiivri kaitseomadusi.
Keelatud:
• Kiiver mille turvapolsterduseks on kasutatud rihmasid või plastiklinte. Näidis 5.
• Kiivri parandamine/remontimine
• Maanteerattakiiver. Näidis 6